Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Online website templates

Followers

Tuesday 20 January 2015

pELuAnG KeDuA.....PrEgNaNt DaN BeRsAliN


Assalamualaikum...

Lama betul aku menyepi...niat di hati memang nak apdet blog tapi tahap kesihatan masa pregnant tak mengizinkan...

Syukur Alhamdulillah....aku telah selamat melahirkan baby boy secara cezer pada 3 okt 2014 jam 11.05 pagi di hospital putrajaya. Tahun lepas, mac 2013 kami telah diuji oleh Allah apabila cahaya mata yang dinanti selama 9 tahun telah kembali kepada penciptaNya....dan kami sempat merasa selama 8 hari bergelar Abi dan Umi. 

Namun, rezeki kami...aku telah disahkan pregnant lagi setelah 10 bulan kemudian dan oktober 2014 aku telah selamat melahirkan anugerah yang Allah kurniakan buat kami. Percayalah..janji Allah itu pasti. 

Kepada sahabat-sahabat yang masih berusaha ber TTC...aku doakan semoga korang semua kuat dan tak mudah putus asa. Sentiasalah mohon kepadaNya...sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang terbaik buat hambaNya. 

Ok, aku nak kongsi skit pengalaman pregnant anak kedua ni...sungguh mencabar berbanding yang lepas. kalau dulu memang aku mabuk tapi mabuk kali ni lagi teruk....aku MC selama 2 bulan dan sebanyak 3 kali aku keluar masuk wad. entah berapa puluh botol masuk air...aku pun tak tau. yang peliknya....kat hospital aku sihat dan boleh makan, tapi bila balik rumah...badan lemah sangat sebab tak lalu nak makan. haihhh baby suka duduk hospital agaknya...

Dalam keadaan mabuk tu jugak...aku kena check up banyak tempat sebab baby yang lepas ada kes. mula-mula memang la kena buat buku merah kat klinik kesihatan, pastu kena check up tiap bulan dengan doktor hazim kat hospital putrajaya....dah macam doktor peribadi doktor hazim ni...dia rawat aku dari tahun 2011 sampai 2014...2 orang anak aku dia yang sambut...terima kasih doktor hazim...hanya Allah saja yang dapat balas budi baik doktor.

Kandungan 12 minggu aku kena pegi HKL untuk buat ujian darah NIFTY...sample darah aku dibawa ke hong kong dan telah menjalani ujian saringan untuk tau tahap kesihatan janin. kandungan 20 minggu, kena buat detail scan pulak dengan doktor baskaran kat unit MFM HKL.

37 minggu 4 hari pregnant yang agak mencabar....tapi Alhamdulillah aku mudah bersalin dan tak sakit...Eh...memangla kan...cezer tak sakit sebab bius. keadaan kali ni beza sebab lepas besalin baby diletakkan atas badan ibu walaupun masih di bilik OT. dan kata-kata doktor hazim yang aku tak boleh lupa " Rohaiza...ok??? keluar-keluar dapat ustaz " alhamdulillah....irfan lahir je...doktor yang sambut terus doakan dia menjadi seorang ustaz...Amin.

Syukur...lepas selesai semuanya...aku sihat dan tak ada kesan bius pun. aku tak muntah, tak gatal-gatal muka dan tak pening. Allah saje yang tau betapa gembiranya hati ni bila dapat menatap wajah irfan....memang betul orang cakap...hilang semua sakit bila tengok muka baby. 

Assalamualaikum....nama saya IRFAN, berat saya 2.56 kg aje :D
Sekarang irfan dah 3 bulan 17 hari, dah banyak akal...macam-macam ragam yang buat kami selalu ketawa...semoga dengan kehadiran irfan akan menyerikan lagi rumah tangga kami. Umi dan abi doakan irfan jadi anak yang soleh, cemerlang dunia dan akhirat. Amin.

irfan dah pandai selfie
Okla, rasanya dah cukup panjang karangan aku ni...kalau ikutkan banyak lagi cite aku nak kongsi...tapi tangan dah mula lenguh menaip hahahahaha


8 comments:

  1. tahniah iza... smg irfan menjadi anak yg soleh... penyejuk mata umi dan abi... doakan kami yg masih TTC ya :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. t.kasih sweet tooth...amin...insyaAllah lepas ni rezeki kalian pulak :)

      Delete
  2. Assalam iza,
    salam perkenalan yer
    sebenornya saya ni dah lama jadi silent reader ur blog he3
    ni baru nak meng-komen he3
    pa pun tahniah yer
    nomei baby
    kalo sudi jemputla singgah & join blog saya jugak yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...salam perkenalan...hehe t.kasih ye sudi baca blog ni...

      Delete
  3. alhamdulillah tahniah kak.. irfan tua sikit drpd twin ivf-icsi sy lahir 11 oct 2014..

    ReplyDelete