Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Online website templates

Followers

Thursday 24 January 2013

KeNe TaHaN WaD

22/1/2013 tarikh app aku dengan dr hazim kat hospital putrajaya. macam biasa, kitorang gerak dari rumah 5.30 pagi...yelah, jauhkan...perjalanan 2-3 jam. Pukul 8.00 kitorang dah sampai. Bagi aku dah cukup awal, maklumla nak dapat nombor giliran awal...boleh balik awal sikit kan...tapi, bila aku masuk je nak daftar...ya Allah....orang dah ramai. Hmmmm kena gerak awal lagila gamaknya ni.

Tapi app aku dengan dr hazim...dr pakar kat situ. jadi xde la lama sangat aku nak tunggu giliran. Kalau dengan dr biasa, lagi lambat. Aku dapat giliran nombor 2 untuk jumpa dr. Sementara tunggu dr masuk lebih kurang pukul 9.30, sempatla kitorang sarapan dulu.

Bila nama aku dipanggil, kitorang masuk sama2...dr pun mintak suami ade sekali untuk tengok perkembangan baby. Memang teruja sangat tengok baby makin membesar dalam rahim aku ni...syukur alhamdulillah berat baby baru 1.5 kg, dan usia kandungan aku sekarang 32 minggu. Dr kata normal cuma baby kecik sikit...dalam hati aku (ikut baka aku agaknya ni) hehe comel je kan....haha perasan.

Lepas tu dr check uri pulak....dia cakap rendahla uri you ni, baby pun songsang. Lepas ni you pegi minum dulu...bila rasa dah nak terkencing sangat masuk sini balik. Alamakkkkk...aku pun ikut jelah arahan dr hazim. Harap2 ok.
Bila pundi kencing dah penuh, aku pun masuk sekali lagi untuk scan. Dr panggil suami pastu dia bagi tau memang uri rendah dan aku kena tahan wad hari ni jugak sampai bersalin. Aku tekejut sangat bila dengar masuk wad....lama tu...6 minggu lagi. Dr bagi tarikh ceasar 8/3/2013. Aku kena bersalin ceasar sebab dr takut ada macam2 risiko.

Kitorang merayu supaya tak masuk wad hari ni sebab aku tak bawak ape2 barang. Beg persiapan bersalin adela kat bonet kereta. Lepas tu aku pun tak bersedia nak tinggalkan opis macam tu je. Yelakan....kena buat serah tugas sebelum cuti lama. So, dr mintak aku masuk wad hari ahad ni :'(
Entry kali ni aku xde amik gambar, jadi aku harap korang yang baca janganla bosan ye...cuma ni aku kongsikan gambar scan baby. 
hik hik macam muka abi dia. boolaatttt :D 
Semoga aku dengan baby sihat dan dipermudahkan segala urusan...amin




7 comments:

  1. Ala..kiutnye..mudah2an selamat kedua2nye

    ReplyDelete
  2. Salam, saya terjumpa blog ni masa nak cari info pasal uri rendah.. Boleh saya tanya awk ni placenta previa stage brp ya? Saya skrg pun uri rendah, tapi baru 26minggu. Saya ambil FPP bawah dr hazim.. Saya dah 2 kali warded with 3 bleeding episodes.. Ngeri bila ingatkan balik.. Skrg tgh bedrest kat rumah until 7feb jumpa doc hazim balik.. Awk ambil fpp jugak ke?

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan, saya terjumpa blog ni masa nak cari info pasal uri rendah? Awk stage brp ya? Saya pun uri rendah juga tp doc hazim kata belum boleh dikategorikan sbg placenta previa sbb baru 26minggu.. Saya dah 2 kali warded with 3 bleeding episodes.. Awk amik fpp under doc hazim ke?

    ReplyDelete
  4. w'salam, saya stage 2...dah 33 minggu. alhamdulillah xde bleeding, ni first time masuk wad sepanjang pregnant. saya memang buat rawatan dengan dr hazim dari tahun lepas...guna gl, x amik fpp.

    ReplyDelete
  5. Saya skrg ni risau jer.. Takut bleeding lagi.. Lagipun cervix saya mmg sgt sensitif masa pregnant.. Ahad lepas saya kena jab dexa utk matangkan paru2 baby.. Doc hazim kata for precaution.. Lagi 3weeks amik lagi 2 dose.. Sakitnyaaaaa lah.. Tp demi baby kan, tabahkan je lah hati ni.. Saya doakan awk selamat lahirkan bb.. Semoga dilindungi Allah selalu..

    ReplyDelete
  6. t.kasih, amin...semoga awak dan bb pun selamat dan dipermudahkan segala urusan. saya pun ada dengar inject matangkan paru2 tu mmg sakit. sabar ye, pengorbanan seorang ibu..

    ReplyDelete