Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Online website templates

Followers

Thursday 18 April 2013

cHeCk Up LaSt 2013


17/4/2013 tarikh app yg dr bagi masa discaj ari tu. Aku pun dah habis  pantang...hari ni hari ke 47. Macam biasa kitorang gerak pagi dari umah, sampai sana lebih kurang pukul 9.30 pagi. Saje kitorang gerak lambat sikit pastu sempat sarapan mcd lagi...sebab aku fikir datang cepat @ lambat sama je tengah hari baru selesai. 

Sampai je hospital memang ramai sangat orang lebih2 lagi kat klinik O&G. Aku dapat no giliran, selesai timbang berat badan dengan check tekanan darah pukul 10.45 pagi. Lebih kurang pukul 11.50 pagi tiba giliran aku jumpa dr hazim. Dr check luka cezer pastu scan. Alhamdulillah luka ok, rahim dah kecut dan normal. 
T.kasih dr hazim yang merawat aku daripada sebelum peknen sampai bersalin. kalau bukan patient dr hazim no giliran aku 500...letih nak tunggu lama walaupun masa ni ade 10 orang dr yang bertugas.
Pesanan dr, lepas ni hati2 sebab tak lama lagi mungkin period dan menandakan waktu subur. Jadi, kitorang kena rancang sekurang2nya setahun. Itu waktu yang paling singkat dia bagi untuk aku peknen balik. Yang kelakarnya...aku tanya luka dalam lambat baik ye dr sebab semua orang cakap macam tu. Dr pesan lain kali jangan dengar cakap orang, dengar cakap dr je. Kalau luka luar baik maknanya dalam pun baikla sebab luka dalam lagi cepat baik :D

Tahun depan kalau nak teruskan rawatan dr mintak call untuk app dan buat masa ni aku kena rehat dulu. Yang penting usaha dan doa moga ade rezeki lagi lepas ni....kuatkan semangat, tak nak sedih2 sebab nanti irdina pun sedih tengok umi dia asyik nangis je. Yang pasti irdina bahagia di sana dan setia menanti umi dan abi. Al-fatihah untukmu sayang....

5 comments:

  1. Alhamdulillah...
    Doa sy smg Iza sihat2 selalu & dpmudahkn segala urusan. Insya Allah. Jg kesihatan ye...yg pntg jgn stress & sedey2....nnti Irdina sedey sm.. :(
    Al Fatihah...

    ReplyDelete
  2. salam..

    baru baca blog awak..nice blog..

    saya juga masih menanti..dah nak masuk 8tahun..

    baca setiap post awak buatkan air mata saya bertakung..sebab amat memahami penantian yang amat bermakna..

    bersabar dan redha lah kita ye..

    ReplyDelete
  3. Sedih sangat baca cerita u ni... sedih sgt... but dont worry all will be ok...

    ReplyDelete