Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Ke Blog Saya

Online website templates

Followers

Wednesday, 25 April 2012

DECO-DECO


Deco inggeris memang menjadi impian aku sejak dulu lagi. tapi, dulu aku pendam je niat di hati nak menghias umah sebab aku ni tinggal di rumah mertua dari mula kawin. Alhamdulillah..tahun 2009 aku dan suami dapat mencapai impian untuk ade umah sendiri. Walaupun umah tu biasa2 je, x besa sangat pun tapi aku bersyukur..atas rezeki yang Allah bagi.

Pastu aku cuba untuk merealisasikan impian aku selama ni. Dari memilih perabot, susun atur, hias umah skit2, aku buat sorang2 je, suami aku ikut je tapi dia bagi syarat jangan serabut sangat...hias simple2 je. Alamak...aku pun pening gak la sebab deco inggeris ni kan macam serabut skit sebab banyak hiasan.

Dan inilah hasilnya....kalau rakan2 ada idea, bolehla cadangkan kat aku..

Pandangan dari pintu masuk

Ruang menonton

Ruang tamu

Hiasan cup cakes...ni aku buat sendiri..
Piring kat atas tu pun aku deco sendiri..
Jimat skit kan...ngeee kedekut plak..

Ruang makan yang jarang kami duduk
sebab selalu makan kat  meja makan kedai...kahkahkah
aku ni memang malas masak...

Dapur yang jarang sekali berasap.....huhu

Haaaa yang ni aku buat sendiri..
kalau buat makanan tipu2 ni 

memang aku suka sangat...haha
mesti kawan2 musykil kan...buat yang ni rajin plak tapi memasak????

Kuih muih lagi...jemput makan..





Ok, aku harap kawan2 yang baca blog ni jangan salah faham ye..aku cuma nak kongsi ilmu deco2 je..bukannya aku pandai sangat...kalau kawan2 ada idea untuk buat penambahbaikan deco umah aku ni lagi dialu2kan...sekian....


4 comments:

  1. selamat berlogging sis....nice la kak deco2 rumah akak tue...saye memang minat giler kak...tapi nantilah tunggu rumah sendiri...ekekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu time kasih dik...
      ala, biasa2 aje tu..
      insyaallah ade rezeki haja satu hari nanti.

      Delete
  2. Nak cup cake 3 ketul!! Rumah kita tak ada sebiji pun.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau akak nak, mehla datang umah kite :)

      Delete